3 MALZEMELİ KAKAO TOPLARI

Yeni tarif yazısından tekrar selamlar,

Buna tarif demek ne kadar doğru olur kestiremedim. Çünkü 3 malzeme ile ve bu malzemeleri kendi zevkinize göre değiştirerek kişisel kakao toplarınızı çok kolay oluşturabilirsiniz. Hatta benim en çok okunan yazılarımdan biri olan şekersiz kakao topları tarifime de buradan göz atabilirsin. Orada elimde kalan malzemelere göre ortaya bir şey çıkarmıştım. Fakat benim favorim bu oldu. Hem az malzemeli hem de tatlar birbirine karışmıyor. Çikolata yemiş gibi bir tat bırakıyor ağızda.
Hemen malzemelere göz atalım.


MALZEMELER
-1 su bardağı medine hurması
-1 su bardağı ceviz içi
-2 yemek kaşığı kakao
-1 yemek kaşığı hindistan cevizi (opsiyonel)

Yapılışı;
- Hurmaları bir kaseye alın ve üzerini geçecek kadara sıcak su ekleyin. 2 saat bekletin.
- Cevizleri rondodan geçirin. (un gibi yapmaya gerek yok, küçülmesi yeterli)
-Cevizin üstüne kakaoyu, çekirdekleri çıkmış ve yumuşamış hurmaları son olarak da isteğe bağlı eritilmiş hindistan cevizi yağı ekleyin. (ben hindistan cevizi yağı aromasını sevdiğim için ekledim)
-Hepsini rondodan geçirdikten sonra ceviz büyüklüğünde elinizde yuvarlayın. Eğer kıvamı çok katı geldiyse hurmaları beklettiğiniz su dan 1 yemek kaşığı ilave edebilirsiniz.
-Dolapta beklettikten sonra afiyetle yiyin. :)

NOT: Bu oranlarla toplam 12 adet çıkıyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar